Boerderijdieren zij gedurende de maand mei in expositieruimte Moira uitgestald. Als uitvergrootte puzzelstukken zijn de uit houtplaat gezaagde silhouetten van rundvee, varken, geit, schaap en kip rechtop in de ruimte geplaatst. Opmerkelijk is dat ze aan de achterkant wit geschilderd zijn, terwijl de voorkant volgeplakt is met felgekleurde afbeeldingen van voedingsmiddelen, waarin de producten van het desbetreffende dier verwerkt zijn.
Een tent van slagers- en boerenoveralls, de tot kooplust opwekkende winkelmuziek die door de ruimte schalt en een supermarktschap met witte afgietsels van levensmiddelen, geven duidelijkheid waar het in deze4 deze installatie om gaat. In de expositie “Zeeuws Meisje wordt gekoesterd” toont de Utrechtse kunstenaar Diet Borst (in 2000 afgestudeerd aan de HKU) haar verwondering over de hedendaagse praktijken in de voedingsindustrie en de consumptiemaatschappij. De verhouding tussen prijs en kwaliteit van ons voedsel lijkt scheef te zijn gegroeid.
Teneinde voedingsproducten er smakelijker uit te laten zien, worden ze in mooie maar onnatuurlijke kleuren aangeprijsd en reclamefolders. Het uiterlijk staat in schril contrast met de smakeloosheid van de producten zelf. De vrolijke manier waarop dieren op verpakkingen worden afgebeeld blijkt ook vaak maar een illusie te zijn. De lachende koe (‘La vache qui rit’) en ‘Zeeuws Meisje’ (“Geen cent te veel hoor!”) zijn bekende voorbeelden uit deze reclamewereld waarin uiterlijke schijn en geld centraal staan. Geen wonder dat Diet Borst uitgerekend deze twee exponenten als basis genomen heeft voor respectievelijk de uitnodigingskaart en titel voor haar tentoonstelling in expositieruimte Moira.