Hypnotiserend, zo is het werk van Jasmijn Krol (1988, NL) in een woord te typeren. Hypnotiserend zowel wat betreft geluid en beeld dat zich met een vaste regelmaat maar blijft herhalen. In haar videowerken worden mechanische bewegingen getoond naast die van het menselijk lichaam. De machine dicteert het ritme waarop de mensen dansen of voeren zij iets uit? Vanwege het duistere schemerlicht en de schaarse kleding waarin de personen in de video te zien zijn, is het alsof zij in hun slaap bewegen. Zij lijken vast in het ritme te zitten, en verrichten hun lichaamsoefeningen als in een trance steeds maar weer opnieuw.
Het afstudeerwerk van Jasmijn voor de kunstacademie van Breda (St. Joost, 2010) bestond uit meerdere schemerige videowerken die geprojecteerd werden in een verduisterde ruimte. In een loom tempo draaide een ventilator rond in het beeld. Het leek de mensen op de andere videowerken aan te sturen door de vaste cadans aan te geven waarop zij hun bewegingen uitvoerden.
In Moira toont Jasmijn een nieuwe video-installatie met een broeierig zomers karakter. Een landbouwsproeier levert dit keer een continu getik als van een metronoom waarop de figuren in een ander beeld bewegen. Wederom zijn de videobeelden in het schemerlicht gefilmd en worden zij ook in een halfdonkere ruimte getoond. Het schemer is het moment tussen dag en nacht, ontwaken en slapen, maar ook de toestand van de geest in vervoering of onder hypnose.